HOMEProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNewsGaleria

Następny koncert
Powrót
Wszystkie koncerty
Imprezy towarzyszące
Indeks kompozytorów Indeks wykonawców

 

Władimir Martynow

ur.1946, studiował w Państwowym Konserwatorium im. Czajkowskiego w Moskwie (dyplom 1970/71). W 1973 r. zaczął pracować w studiu muzyki elektronicznej przy Muzeum Skriabina, gdzie spotykała się ówczesna rosyjska awangarda: Denisow, Gubajdulina, Sznitke, Niemtin i in. Powstała tam również grupa rockowa Bumerang, której Martynow był współtwórcą i dla której napisał rock-operę The Seraphic Visions of St. Francis of Assisi (1978).
Zainteresowania muzyką ludową skłoniły go do wypraw badawczych po Rosji, na Kaukaz i do Tadżykistanu. Jako muzykolog pod koniec lat siedemdziesiątych rozpoczął badania nad wokalną muzyką religijną dawnej Rosji, był także redaktorem edycji muzyki dawnej zachodniej - Isaaca, Machauta, Gabrielego, Dunstable'a i Dufaya. W tym okresie został wykładowcą Instytutu Teologicznego, a w latach 1980-83 komponował głównie muzykę cerkiewną.
Obecnie pisze operę Vita Nuova na zamówienie Teatru Maryjskiego.

Ważniejsze utwory (od 1984): Come in! na dwoje skrzypiec, czelestę
i smyczki (1984), Opus post I na fortepian (1984), Twelve Victories of King Arthur na siedem fortepianów (1990), Apocalypse na solistów i dwa chóry a cappella (1991), The Lamentation of Jeremiah na chór mieszany
a cappella (1992), Magnificat quinti toni na kontratenor, skrzypce i smycz-ki (1994), Stabat Mater na chór mieszany i zespół smyczkowy (1994), Autumn Ball of the Elves na orkiestrę smyczkową (1994), Kali-Yuga Dances na fortepian (1995), Music for Tatyana and America na skrzypce solo (1995), Requiem na chór mieszany, solistów i smyczki (1995), Night in Galicia na rosyjski chór ludowy i smyczki (1996), Opus post II na fortepian (1996), Games of Angels and Humans na cztery chóry mieszane, chór chłopięcy, solistów, skrzypce solo i zespół instrumentalny (1997), Folk Dance na fortepian (1997), Exercises and dances of Guido, opera (1997), Litanies to the Virgin na trzy głosy kobiece i zespół (1999), The Afternoon of Bach na orkiestrę smyczkową (2000), The Well-Tempered Beauty na skrzypce, obój i orkiestrę kameralną (2000), Song of Songs (2001), Folk Dance na kwartet smyczkowy (2002), For it would be better if the Liturgy were musically performed na pięć instrumentów (2003), Death of Wild Warrior na fortepian i zespół (2005); muzyka do ponad 50 filmów.

Utwór For it would be better if the Liturgy were musically performed oparty jest na tekście Christophera Smarta - osiemnastowiecznego angielskiego twórcy poezji religijnej.