ur. 1953, eksperymentuje
z różnymi gatunkami muzyki akademickiej, elektroakustycznej i
teatralnej. Otrzymał IV nagrodę na Konkursie Kompozytorskim im.
Witolda Lutosławskiego w Warszawie (1991, za Koncert na orkiestrę).
W 1992 r. został laureatem I nagrody Lili Boulanger Memorial Fund w
Bostonie. Jego utwory wykonywane są często na festiwalach muzyki
współczesnej w Rosji i poza jej granicami. W 2002 r. moskiewski
teatr Bolszoj dał prapremierę jego baletu Gold of the Narts.
Ważniejsze utwory (od 1985): Muzyka na fortepian i kwartet
smyczkowy (1986), Melancholic Construction na orkiestrę kameralną
(1991), jd-Diptych na taśmę (1994), Antique Landscape na
wiolonczelę i taśmę (1995), Noctambulant Roundelay na 7 skrzypiec
i taśmę (1995), Ulari Udila na chór folkowy i taśmę (1997),
Amokus for Seventeen na orkiestrę kameralną (1997), Valentina's
night songs na głos i taśmę (1997), Devil's Skill na wiolonczelę
i taśmę (1998), Paraskaz, performance (tekst Aleksandra Puszkina)
na chór folkowy (1999), 19 Peaks na teremin i kwartet smyczkowy
(1999), Giraffe na głos (z tekstem Nikołaja Gumilowa), klarnet i
taśmę (2000), Revoluriations na klarnet, fagot, perkusję i
kwartet smyczkowy (2001), Lullaby for Jeff and Andy na fagot, gitarę
elektryczną, skrzypce, wiolonczelę, syntezator i dwie perkusje
(2001), Two Duets na klarnet, wiolonczelę i taśmę ( 2002), Gold
of the Narts, balet wg scenariusza Wioli Chodowej na chór mieszany,
teremin, trzy akordeony naturalne, trzy lub więcej perkusji
naturalnych i orkiestrę (2002), Trough the Broken Glass na orkiestrę
i grupę rockową (2003), vnik-ton experience na flet, klarnet,
skrzypce, wiolonczelę i perkusję (2003).
vnik-ton experience
Autor przestrzega słuchaczy przed doszukiwaniem się jakichkolwiek
analogii z muzyką Jimiego Hendrixa, aczkolwiek nie ukrywa, że
został zainspirowany wizytą w muzeum legendarnego mistrza gitary w
Seattle.
|