ur. 1953, ukończył w 1978 r. Konserwatorium Moskiewskie. W
1998 r. został członkiem Stowarzyszenia Muzyki Współczesnej w
Rosji.
Realizował zamówienia na nowe utwory od Gidona Kremera, Sabine
Meyer Wind Ensemble, Netherlands Wind Ensemble, Hilliard Ensemble,
Schoenberg Ensemble i in. Otrzymał liczne wyróżnienia, nagrody
i stypendia; m.in. był kompozytorem-rezydentem Stetson University w
Stanach Zjednoczonych (1990), stypendystą Fundacji Arno Schmidta i
Bielajewa w Niemczech (1994) oraz francusko-amerykańskiej fun-dacji
"La Napoule" (1996 i 1998). W 1997 r. został zaproszony
do udziału w klasie mistrzowskiej w Cité de la Musique (Paryż), a
w 1998 r. Wielkanocny Festiwal w Salzburgu przyznał mu nagrodę
kompozytorską. W tym samym roku otrzymał stanowisko
kompozytora-rezydenta w Lockenhaus.
Mieszka w Niemczech i Francji.
Ważniejsze utwory (od 1985): Book of Spring na tenor i orkiestrę
kameralną (1985), Sentimental sequences na 13 wykonawców (1986),
Path na dwie wiolonczele i klawesyn (1987), Stabat Mater na głos
wysoki i organy (1988), Consolation na fortepian (1989), Let there
be night na kontratenor i trio smyczkowe (1989), Glosses na fagot
(1989), 66 na sopran
i 12 instrumentów (1990), Dolce far niente na wiolonczelę i
fortepian (1991), Xenia na orkiestrę kameralną (1991), Commentary
on a vision na perkusję solo i orkiestrę (1991), Kyrie eleison na
wiolonczelę solo (1992), Miserere dla altowiolisty (grającego także
na skrzypcach), wiolonczeli
i orkiestry (1992), Misteria brevis na fortepian i perkusję (1992;
II wersja 1995), Koncert na obój i 15 smyczków (1993), Madrigal in
Metal dla pięciu perkusistów (1993), Eco perpetuo na fagot solo,
klarnet basowy, puzon, perkusję, harfę, fortepian, wiolonczelę i
kontrabas (1993), Seven stages of "Hallelujah" na sopran
(z wykorzystaniem perkusji) i fortepian (1993), ...I will see a rose
at the end of the path... na kwartet smyczkowy (1994), Litania dla
15 wykonawców (1994), xcos na wiolonczelę i akordeon (1994), Pas
de deux na sopran (z użyciem dzwonów rurowych) oraz saksofon
sopranowy i tenorowy (1994), Farewell from the Birds of Passage na
saksofon altowy, perkusję i smyczki (1994), Primal Song na altówkę
i 15 instrumentów smyczkowych (1995), Credo in Byzantinum na
klawesyn lub fortepian (1995), Songs of Sunset na mezzosopran, altówkę
i fortepian (1995), Gebet na sopran i kwartet smyczkowy (1996),
Resurrexit na sopran, mezzosopran i orkiestrę kameralną (1996-
-97), Blissful Music na wiolonczelę i orkiestrę kameralną (1997),
Quasi Hamlet na sopran i zespół kameralny (1997), Swinging the
dream pendulum na skrzypce i zespół instrumentalny (1998), Ritual
na głos i perkus-ję (1997), Ritual II na cztery saksofony, perkusję,
fortepian i smyczki (1998-99), Paradise lost? na zespół instrumentów
dętych (1999), Pro-
-Kofiev et Contra-Kofiev na instrumenty dęte i perkusję (1999),
Before Thy Throne... na skrzypce i perkusję (1999), Circle of
singing-2 na baryton
i fortepian (2000), Praise na cztery głosy męskie i dzwony kościelne
(2000), In nomine na osiem głosów, instrumenty dęte i perkusję
(2001), Voices of Frozen Land na siedem głosów, instrumenty dęte
i perkusję (2001).
Kyrie eleison to utwór ze śpiewem i elementami teatru
instrumentalnego. Napisany został dla Aleksandra Iwaszkina.
|