HOMEProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNewsGaleria

Następny koncert
Powrót
Wszystkie koncerty
Imprezy towarzyszące
Indeks kompozytorów Indeks wykonawców

 

Ewa Trębacz

pochodzi z Krakowa. Doktorantka i asystentka w University of Washing-ton, Seattle, gdzie od 2001 r. jest związana z Center for Digital Arts and Experimental Media. Tam też studiowała kompozycję elektroakustyczną u Richarda Karpena (2001-2003), a obecnie kształci się w dziedzinie filmu eksperymentalnego i video art (w klasie Shawn Brixey). Mając za sobą studia w zakresie informatyki (Akademia Ekonomiczna w Kra-kowie, 2000), pracuje również jako programistka i projektantka stron internetowych. Przed wyjazdem do Stanów Zjednoczonych ukończyła kompozycję w klasie Bogusława Schäffera w krakowskiej Akademii Muzycznej (1999). Była współzałożycielką niezależnego Stowarzyszenia Artystycznego "Apeiron" w Krakowie, a w latach 1998-2000 współpracowała z Pracownią Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych. Jej utwory były wykonywane i nagrywane w Austrii, Holandii, Niemczech, Polsce i Stanach Zjednoczonych.

Ważniejsze utwory: Hortus conclusus na dwa soprany, kwartet smycz-kowy i media elektroniczne (muzyka do filmu Portret we wnętrzu Roberta Sowy, 1999), Aletheia na orkiestrę smyczkową (2000), Augenblick na dwa fortepiany amplifikowane i dętą orkiestrę symfoniczną (2001),
Il Fonte Adamantino na kwartet smyczkowy i wokalny zespół eksperymentalny (1996-2002), Spinning Zone na trio perkusyjne i dźwięki komputerowe (2002), Limbo (digital video, wspólnie z Adamem McDaid, 2003), Chordochromies na klawesyn i dźwięki komputerowe (2003), Still Life (digital video, 2004), Curriculum Vitae (digital video, 2005), Minotaur
na róg i dźwięki otaczające (2005), *** na zespół instrumentów dętych (2005).

Minotaur, dedykowany Josiahowi Boothby'emu, jest podróżą przez mityczny labirynt dźwiękowych przestrzeni, których sekwencja nasuwa na myśl filmowy scenariusz. Jednocześnie utwór ten jest częścią mojego większego projektu - eksploracji instrumentów muzycznych w ich "naturalnych" historycznych przestrzeniach. Utwór zrealizowałam głównie poprzez cykl sesji nagraniowych we współpracy z amerykańskim waltornistą Josiahem Boothbym, w sposób zbliżony do produkcji filmowej. Większość materiału dźwiękowego nagrałam w technologii ambisonics (B-format, full surround) z użyciem mikrofonów Soundfield st-250 and Mark-V oraz deva-4 Zaxcom (wielokanałowy cyfrowy rejestrator dźwięków), aby następnie poddać ten materiał transformacji i nadać mu ostateczny kształt w języku syntezy dźwięku Super-Collider-3.

Ewa Trębacz