HOMEProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNewsGaleria

Następny koncert
Powrót
Wszystkie koncerty
Imprezy towarzyszące
Indeks kompozytorów Indeks wykonawców

 

Bohdan Sehin

 ur. 1976 w Borszczewie na Ukrainie Zachodniej. W 1994 r. ukończył Kolegium Muzyczne w Tarnopolu. Studiował kompozycję w Akademii Muzycznej we Lwowie w klasie Mirosława Skoryka.
Jest laureatem II Nagrody Międzynarodowego Konkursu Kompozytorów im. S. Prokofiewa (Ukraina, Mariopol, 2000), II Nagrody Narodowego Ogólnoukraińskiego Konkursu Młodych Artystów start (Ukraina, Kijów, 2003) i Nagrody Państwowej im. L. Rewuckiego.
W 2003 jako stypendysta Ministra Kultury RP w ramach projektu Gaude Polonia studiował w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Zbigniewa Bujarskiego. W tym samym roku na zamówienie Fundacji Przyjaciół Warszawskiej Jesieni skomponował utwór Why is my verse so barren of new pride dla Hilliard Ensemble. Prawykonanie nastąpiło
w czasie festiwalu "Arvo Pärt - człowiek pogranicza" w Sejnach w obecności Arvo Pärta.
Utwory Bohdana Sehina były wykonywane przez Lwowski Chór Kame-ralny Gloria, Hilliard Ensamble, Chór Kameralny Cantus z Użhorodu, orkiestrę kameralną Leopolis, pianistę Józsefa Örményego i in.
Od dwóch lat kompozytor współpracuje ze Lwowskim Narodowym Teatrem Dramatycznym im. M. Zankoweckiej.

Ważniejsze utwory: Winter Music na dwa flety i fortepian (także wersja na fortepian solo - 1998), Ru-umbárbar na dwa fortepiany i perkusję (1998), In One Movement na orkiestrę symfoniczną (1999), Postludium na fortepian solo (2000), Błażen Muż (Blessed is the Man) na chór mieszany a cappella, sł. Psalm 1 (2000-03); *** na flet, wiolonczelę i fortepian (2001, wersja na skrzypce, wiolonczelę i fortepian - 2005), Dedication to… na organy solo (2002), Alleluja na chór mieszany a cappella (2002-04), Stabat Mater na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2002-03), Why is my verse so barren of new pride (dedykowane Arvo Pärtowi) na kontratenor, dwa tenory, bas i siedem instrumentów do tekstów Sonetu 76 W. Shakespeare'a (2003).

Utwór *** nawiązuje do diatoniki, obejmuje długie frazy odrębnych konsonansowych współbrzmień w wyciszonej dynamice i zwięzłą kulminację w części środkowej. Na początku rozwija się w dwóch płaszczyznach - unisona smyczków i partii fortepianowej, które w trak-cie rozwoju pierwotnych idei oddziałują jedna na drugą i w końcu ulegają ujednoliceniu.
Utwór pierwotnie został skomponowany na flet, wiolonczelę i fortepian w 2001 r. dla lwowskiego zespołu muzyki współczesnej Pro et Contra. Po raz pierwszy został wykonany w Kijowie na Międzynarodowym Forum Muzyki Młodych i we Lwowie na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "Kontrasty". W 2005 r. przygotowałem nową wersję tego utworu na skrzypce, wiolonczelę i fortepian dla festiwalu muzyki współczesnej Dwa Dni i Dwie Noce Muzyki Nowej w Odessie.
Bohdan Sehin