HOMEProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNewsGaleria

Następny koncert
Powrót
Wszystkie koncerty
Imprezy towarzyszące
Indeks kompozytorów Indeks wykonawców

 

Dobromiła Jaskot

 w 2005 r. ukończyła studia w klasie kompozycji w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (u Lidii Zielińskiej). Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich i wykonawczych, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego "Forum Młodych" w Warszawie (I nagroda, 2000), Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego "Crescendo" w Tarnowie (III nagroda, 1999), Konkursu Muzyki XX Wieku dla Młodych Wykonawców (finalistka w kategorii fortepianu, 1999), w roku 2000 otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Torunia, stypendium Fundacji Aukso (2004), dwukrotnie była również stypendystką Ministra Kultury (2000 i 2004).
Uczestniczyła w warsztatach muzyki interaktywnej we Wrocławiu (2005), w Międzynarodowym Seminarium Bartókowskim w Szombathely na Węgrzech (2003), w IX Międzynarodowych Warsztatach Muzyki Współczesnej Kraków-Stuttgart (2002), w Międzynarodowym Kursie Kompozytorskim "Acanthes" w Villeneuve-les-Avignon (2002), w V i VI Kursie Wykonawstwa Muzyki Fortepianowej i Wokalnej XX wieku w Bystrzycy Kłodzkiej (1999, 2000), w Ogólnopolskim Kursie Kompozytorskim w Jeleniej Górze (1999) oraz w Kursie Muzyki Kameralnej w Nowym Sączu (1997).
W 2004 r. wystąpiła z recitalem pianistycznym podczas festiwalu muzyki współczesnej w Esbjerg w Danii. W kwietniu 2005 r. znalazła się w gronie finalistów międzynarodowego konkursu kompozytorsko-pianistycznego "Kultursalon Hoerbiger" w Wiedniu.
Bierze aktywny udział w organizowaniu wydarzeń artystycznych, takich jak m.in. festiwal Interakcje 2004 w Poznaniu oraz Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja "Głos ludzki jako nośnik ekspresji" (Poznań, 2002), występuje też z wykładami i referatami na tematy związane z wykorzystaniem współczesnych mediów w procesie twórczym.

Ważniejsze utwory: Głos elfów o świcie na flet prosty, flet poprzeczny i głos żeński (2000), Wertepy nieba na akordeon i orkiestrę (2001), Legenda na skrzypce i dźwięki elektroniczne (2001), Lacrimosa na chór żeński (2001), Kwiat bogów na sopran, flet, klarnet basowy, marimbę, gitarę
i tam-tam (2001), Ehwaz na 5 kotłów, dwoje perkusistów (2002), atnongara na fortepian solo (2002), anAphrase na skrzypce i taśmę (2003), how-
-who na głos i live electronics (2003), Ogrody na taśmę (2003), Liija na taśmę (2003), Anatta na perkusję i fortepian (2004), Hagalaz na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2004), ingwaz na zespół (2005).

ingwaz jest jedną z 24 run. Symbolizuje proces aktywności wewnętrznej, chronionej zewnętrzną powłoką, pozornie statyczną. Podobnie, jak jajo - dojrzewa w bezpiecznej skorupie. Moc runy ingwaz jest jak ogień, który może spoczywać w uśpieniu, lecz gdy roznieci go powiew świadomości, nastąpi rozpoznanie jego obecności, wówczas staje się niemal nieujarzmiony.

Dobromiła Jaskot