ur. 1968 na Ukrainie, ukończyła
w 1986 r. we Lwowie średnią szkołę muzyczną, a w 1991 r. uzyskała
dyplom na Wydziale Kompozytorskim Lwowskiego Konserwatorium
Narodowego im. M. Łysenki. Staż asys-tencki odbyła w klasie M.
Skoryka. Od 1991 r. wykłada na Wydziale Kompozycji Lwowskiej
Akademii Muzycznej im. M. Łysenki. W 2001 r. otrzymała stypendium
Fundacji Przyjaciół Warszawskiej Jesieni i Fundacji Siemensa. W
2004 r. uczestniczyła w programie stypendialnym Ministra Kultury
Rzeczpospolitej Polskiej gaude polonia pod kierunkiem Zbig-niewa
Bujarskiego. Jest członkiem Stowarzyszenia Nowa Muzyka.
Jej kompozycje wykonywane były na międzynarodowych festiwalach w
kraju i za granicą, jak: Kontrasty we Lwowie, Kyiv-Music-Fest,
Premiery Sezonu w Kijowie, Dwa Dni i Dwie Noce (festiwal nowej
muzyki w Odessie), Dni Ukraińskiej Muzyki w Warszawie i w Moskwie,
Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich oraz "Na skrzyżowaniu
kultur" w Krakowie.
Ważniejsze utwory: symfonia Orbis Terrarum (1998), Why should I,
like a tim'rous bird, to distant mountains fly? na zespół
kameralny (2001),
W powietrzu pływają lasy na klarnet, wiolonczelę, fortepian, chór
mieszany i orkiestrę smyczkową (2002), Vestigia na skrzypce, altówkę
i orkiestrę smyczkową (2003), Kyrie eleison na chór mieszany i
orkies-trę smyczkową (2004), Koncert na klarnet i orkiestrę
symfoniczną (2004-05).
Utwór Why should I, like a tim'rous bird, to distant mountains fly?
(wg
Księgi Psalmów, Psalm Dawida 10/11) na zespół kameralny napisany
został w 2001 r. na zamówienie Fundacji Przyjaciół Warszawskiej
Jesieni ze środków finansowych Die Ernst von Siemens Musik-
stiftung i dedykowany jest Andrzejowi Chłopeckiemu.
|