ur. 1975 w Damaszku,
gdzie początkowo uczył się gry na skrzypcach u R. Sukara. W 2004
r. ukończył studia kompozytorskie w Akademii Muzycznej w Krakowie,
w klasie Zbigniewa Bujarskiego. Jego Dwie pieśni na sopran i
orkiestrę smyczkową uzyskały w 1997 r. I nagrodę na Konkursie
Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku.
W 1999 r. brał udział w warsztatach muzycznych (International
Musik-werkstatt Buckow) w Niemczech. Jego utwory były wykonywane
w Polsce, Niemczech, Egipcie, Tunezji, Francji, we Włoszech, w
Stanach Zjednoczonych, Armenii, Syrii i Holandii (przez Nieuw
Ensemble w Amsterdamie). Obecnie jest stażystą w Akademii
Muzycznej w Kra-kowie w klasie kompozycji K. Pendereckiego.
Ważniejsze utwory: Dwie pieśni na sopran i orkiestrę smyczkową
(1997), Adar na orkiestrę smyczkową (1998), Trio Bayat na klarnet,
skrzypce
i wiolonczelę (1999), Gesture na skrzypce i fortepian (2000),
Koncert na skrzypce i wielką orkiestrę symfoniczną (2000), Beati
Pasifici na chór mieszany (2000), For Nahel na trąbkę i fortepian
(2001), Miroir na chór mieszany (2001), Les Temps des Pierres na
baryton i fortepian (2001), Gesture II na skrzypce i fortepian
(2002), Muzyka kameralna na orkiestrę smyczkową (2003), Muzyka
komputerowa nr 1 na taśmę (2003), Levante na dwoje skrzypiec i
wielką orkiestrę symfoniczną (2003), Levante II na wielką
orkiestrę symfoniczną (2003), Koncert na klarnet i wielką
orkiestrę symfoniczną (2004), Levante III na skrzypce i wielką
orkiestrę symfonicz-ną (2004), Oriento Grosso na klarnet,
wiolonczelę i orkiestrę (2004),
II Koncert na skrzypce i orkiestrę symfoniczną (2005), glyptos na
flet i perkusję (2005).
glyptos
Utwór został napisany na zamówienie festiwalu Warszawska Jesień
i jest dedykowany Mario Carolemu oraz Krakowskiej Grupie
Perkusyjnej.
Zaid Jabri
|