HOMEProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNewsGaleria

Następny koncert
Powrót
Wszystkie koncerty
Imprezy towarzyszące
Indeks kompozytorów Indeks wykonawców

 

Marina Wojnowa

ur. 1972, ukończyła studia w Konserwatorium im. Czajkowskie-
go w Moskwie w klasach kompozycji (1992) oraz organów (1998).
W 2001 r. została absolwentką podyplomowych studiów w zakresie muzykologii i kompozycji. Obecnie naucza w moskiewskim Konserwatorium.
Jest członkiem Związku Kompozytorów Rosyjskich oraz Stowarzyszenia Organistów w Rosji. W 1997 r. zainicjowała, a obecnie jest dyrektorem artystycznym serii koncertowej "Muzyka Współczesna". Jest redaktorem różnych edycji dzieł organowych, przyczyniła się też do reaktywowania Towarzystwa Bachowskiego w Konserwatorium Moskiewskim.
Jest laureatką rosyjskich konkursów kompozytorskich "Orpheus, Mystery of ascent" oraz "Nowe utwory organowe", a w latach 1999-2002 otrzymała granty dla młodych kompozytorów, przyznawane przez Ministerstwo Kultury Rosji.
Jej utwory były wykonywane na festiwalach: Moskiewska Jesień, "From Past to the Future", Białoruska Jesień, Dresdner Tage der zeitgenössischen Musik i in.
Od 1997 r. regularnie daje koncerty organowe.

Ważniejsze utwory: Epitaph na organy (1996), Les fleurs du mal na obój, głos i organy, do poezji Baudelaire'a (1997), Benedictus oraz Alleluja na chór mieszany a cappella (1997), Stabat Mater na sopran i organy (1998), Wokaliza na chór mieszany a cappella (1998), In memoriam Georgy Sviridov na chór mieszany a cappella (1998), Two poems na sopran
i zespół kameralny, do poezji R. M. Rilkego (1999), Moments na skrzypce i fortepian (2000), Partita na organy (2000), Attouchements na sopran i zespół kameralny, do poezji M. Maeterlincka (2001), Transforms on bach na duet fortepianowy (2003), Elegy in memoriam Oleg Janchenko na organy (2003), Erbarme dich, kantata na solistów, chór żeński i zespół kameralny (2003), A Poem of A. Block na sopran i zespół kameralny (2004), Le mots sur la nuits na zespół kameralny (2004), senza na flet (in G) i organy, poświęcony pamięci Jurija Chołopowa (2004).

Wie ist es möglich?
Utwór został napisany specjalnie dla Moscow Contemporary Music Ensemble i dla festiwalu Warszawska Jesień 2005. Jest to rodzaj filozoficznej parodii na temat relacji między muzyczną semantyką
a formą, między zasadami rozwoju i struktury... Pojawiają się tu aluzje do stylów wielu kompozytorów z przeszłości. Głównym celem kompozytorki było znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak przedstawić proces formowania materiału tematycznego. Rozpoczynają go pojedyncze brzmienia i hałasy, a po chwili elementy te formują różne całości semantyczne, jak w muzyce klasycyzmu wiedeńskiego czy awangardy wiedeńskiej, w stylu pop itp. W toku rozwoju sekwencja tychże semantyk wyznacza dramaturgię kompozycji