|
Ur. 1969, studiował fortepian, kompozycję i
dyrygenturę w Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie, ukończył także
Uniwersytet w Bolonii. Był asystentem dyrygenta Bruna Aprei na Międzynarodowym
Festiwalu Martina Franca (Włochy, 1994), przygotowując pierwsze współczesne
wykonanie opery Leonarda Leo Amor vuol sofferenza. Na Festiwalu Operowym w
Wexford (Irlandia, 1995) poprowadził wystawienie Iris Mascagniego, a w na
festiwalu
w Spoleto (Włochy, 1997) dyrygował Traviatą Verdiego. Za pracę
z Orchestra Nuova Cameristica otrzymał Mediolańską Nagrodę Dyrygencką
(1994), a za interpretację Le Villi Pucciniego uhonorowany został Nagrodą
Maurizio Rinaldiego (1996). Dyrygował wieloma włoskimi zespołami, między
innymi Orkiestrą Miasta Ferrara, Roma Symphonia, Gruppo Strumentale
Musica d'Oggi, podczas Civitafestival, festiwali Nuova Consonanza i
Romaeuropa 2002.
Chętnie pracuje nad kompozycjami współczesnymi; prowadził wykonania Le
marteau sans ma?tre Bouleza i Pierrot lunaire Schönberga. Wykonanie w
2000 r. Studi per l'intonazione Salvatore Sciarrina na solistów oraz zespół
100 fletów
i 100 saksofonów podczas Festival delle Nazioni di Citta di Castello
przyniosło mu gorący aplauz publiczności i przychylność krytyki (?Le
Monde de la Musique“, ?Diapason“, ?Répertoire“, ?Musica“).
Marco Angius uczył dyrygentury w Conservatorio di Santa Cecilia (1997-98)
i Konserwatorium im. Egidio Romualdo Duni (1999-2003) w Rzymie, obecnie
wykłada w tamtejszej Akademii Sztuk, jest głównym dyrygentem Algoritmo
Ensemble, pisze też w kwartalniku ?Hortus Musicus“.
algoritmo ensemble został założony w 2002 r. przez
grupę muzyków szczególnie zainteresowanych wykonawstwem muzyki współczesnej.
Jego członkowie mają
w dorobku występy w najważniejszych salach koncertowych, m.in.
Filharmonii Berlińskiej, Teatro alla Scala, ircam, a także na licznych
festiwalach. Po estradowym debiucie grupy na koncercie monograficznym
Ivana Fedele, odbywającym się w ramach festiwalu Romaeuropa 2002,
Algoritmo Ensemble otrzymał zaproszenia do udziału w wielu festiwalach
europejskich, takich jak Civica Scuola di Musica w Mediolanie (maj 2003),
Festiwal Muzyki Współczesnej
w Bellinzonie (Szwajcaria, wrzesień 2003), ?Warszawska Jesień“,
New Auditorium w Rzymie (październik 2003).
Repertuar zespołu obejmuje istotne dzieła muzyki XX wieku oraz premiery;
kompozycje solowe i na zespół kameralny (także
z udziałem elektroniki).
|