Giorgio Battistelli |
|
ur. 1953, ukończył kompozycję w klasie Giancarlo
Bizziego w Konserwatorium im. Alfredo Caselli w L’Aquila, gdzie
studiował także historię muzyki i fortepian. W 1974 r. wraz z innymi
artystami założył Grupę Badań i Eksperymentów Muzycznych im. Edgarda
VarŹse, był też członkiem zespołu muzycznego ?Beat 72”. Za
poszukiwanie nowego języka muzycznego otrzymał nagrodę ?Cervo per la
Musica Nova” (1991); jest też laureatem nagrody siae (1992) za operę
Keplers Traum. Ważniejsze utwory: Uno e trino na perkusję (1975),
Comme un opéra fabuleux na perkusję (1979), Il racconto di Monsieur b na
orkiestrę (1980), Experimentum mundi, opera (1981), Aphrodite, monodram
antyczny (1983), Jules Verne, fantasia da camera w formie spektaklu na
trio perkusyjne, dwa głosy, trąbkę i fortepian (1987), La fattoria del
vento na orkiestrę (1988), Onde a terra se acaba e o mar comeca na
orkiestrę (1988), Anima na perkusję (1988), Psychopompos dla sześciu
perkusistów (1988), Anarca na orkiestrę (1988–89), Le combat
d’Hector et d’Achille, Représentation de corps et de mémoire
dla dwóch muzyków-aktorów (1989), Keplers Traum, opera kameralna
(1989–90), Erlebnis na dziewięć instrumentów (1989–90),
Globe Theatre, balet (1990), Ascolto di Rembrandt na głos i małą
orkiestrę (1991), Il’y a un firmament na orkiestrę kameralną
(1991), Teorema, parabola in musica wg Piera Paolo Pasoliniego (1992),
Heliopolis I dla czterech perkusistów (1992), Frau Frankenstein, monodram
na głos i orkiestrę (1993), Paz Music na recytatorów i orkiestrę
(1993–94), Begleitmusik zu einer Dichtspielszene na Erlebnis to rodzaj miniatury, aforyzm z elementami
?zdarzenia”.
|