Martijn Padding |
|
Urodziłem się w 1956 roku w Amsterdamie, gdzie wciąż
mieszkam i pracuję. Po studiach w zakresie fortepianu i muzykologii,
studiowałem kompozycję u Louisa Andriessena w Konserwatorium Królewskim
w Hadze, gdzie obecnie sam wykładam. Przez lata napisałem sporo muzyki
na wszystkie rodzaje ogólnie znanych zespołów, solistów i orkiestr,
jak również utwory dla teatru muzycznego. Obecnie za główne pole mojej
aktywności uważam współpracę z holenderskim zespołem Loos (która
rozpoczęła się w 1998 r.). Jej owocem było kilka dzieł dla tego zespołu
w różnych zestawieniach (z elektroniką lub bez). W grudniu 2002 r. ukończyłem
operę Tattooed Tongues do libretta Friso Haverkampa na znacznie powiększony
skład Loos Ensemble, które to dzieło miało swą premierę na festiwalu
?Warszawska Jesień” w 2001 r. Obecnie pracuję nad dużym utworem
na historyczne instrumenty dęte drewniane, fortepian i live electronics,
bazującym na szkicach nieukończonych dzieł Beethovena. Ważniejsze utwory: Ritorno na kwartet saksofonowy
(1988), Shuffle na flet, saksofon, harfę, skrzypce, altówkę i fortepian
(1990), 20 to 21 na dwie wiolonczele (1991), Blend na fortepian (1992), In
Pairs na kwartet fletów prostych (1992), Jesu erbarme Dich noch einmal na
duży chór mieszany i orkiestrę (1993), Nich Eilen, Nicht Schleppen na
sopran Padding’s Millennium Peasant Dance No. 1 został
skomponowany dla Wima Boermana i zespołu De Ereprijs. Jest to mój
skromny wkład
|