HomeProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNews

Martijn Padding

Następny koncert

Wszystkie koncerty

Imprezy towarzyszące

Indeks kompozytorów

Indeks wykonawców

Urodziłem się w 1956 roku w Amsterdamie, gdzie wciąż mieszkam i pracuję. Po studiach w zakresie fortepianu i muzykologii, studiowałem kompozycję u Louisa Andriessena w Konserwatorium Królewskim w Hadze, gdzie obecnie sam wykładam. Przez lata napisałem sporo muzyki na wszystkie rodzaje ogólnie znanych zespołów, solistów i orkiestr, jak również utwory dla teatru muzycznego. Obecnie za główne pole mojej aktywności uważam współpracę z holenderskim zespołem Loos (która rozpoczęła się w 1998 r.). Jej owocem było kilka dzieł dla tego zespołu w różnych zestawieniach (z elektroniką lub bez). W grudniu 2002 r. ukończyłem operę Tattooed Tongues do libretta Friso Haverkampa na znacznie powiększony skład Loos Ensemble, które to dzieło miało swą premierę na festiwalu ?Warszawska Jesień” w 2001 r. Obecnie pracuję nad dużym utworem na historyczne instrumenty dęte drewniane, fortepian i live electronics, bazującym na szkicach nieukończonych dzieł Beethovena.
Martijn Padding

Ważniejsze utwory: Ritorno na kwartet saksofonowy (1988), Shuffle na flet, saksofon, harfę, skrzypce, altówkę i fortepian (1990), 20 to 21 na dwie wiolonczele (1991), Blend na fortepian (1992), In Pairs na kwartet fletów prostych (1992), Jesu erbarme Dich noch einmal na duży chór mieszany i orkiestrę (1993), Nich Eilen, Nicht Schleppen na sopran
i zespół (1993), Harmonypricker na flet i fortepian (1994), Nederland Muziekland na głos i fortepian (1994), Scharf Abreissen na wielką orkiestrę (1995), Kwintet na flet, obój, klarnet, fagot i róg lub każdą inną kombinację instrumentów (1996), Laid back na fortepian (1997),
5 Neo-Neo’s na saksofon tenorowy i fortepian (1997), Harmoniehof, muzyka elektroniczna do produkcji teatralnej (1997), fix-us na zespół (1997), Bien Mesure Bien na klawesyn (1998), Give me one more night na wiolonczelę (1998), Ein Haus mit einem Dach do tekstów z eseju Arnolda Schönberga Neue Musik – Meine Musik na zespół (1998), Man on the Mountain na głos i zespół (1998), Padding’s Millennium Peasant Dance No. 1 na zespół (1999), Couple dla jednego perkusisty (1999), Speculum Inversum na sopran i zespół (1999–2000), Wild French Echo’s na gitarę elektryczną i skrzypce amplifikowane (2000), Bel dous amics na mezzosopran i klawesyn (2000), Pieton de Hauterives na zespół (2001), Tattooed Tongues, opera w 13 scenach do libretta Friso Haverkampa wg Emanuela Swedenborga (2000–02), Lonely Moose na klarnet kontrabasowy, gitarę elektryczną, fortepian/ keyboard, perkusję i live electronics (2002), Legato’s na dwa fortepiany (2002), Mordants na skrzypce i fortepian (2002).

Padding’s Millennium Peasant Dance No. 1 został skomponowany dla Wima Boermana i zespołu De Ereprijs. Jest to mój skromny wkład
w szaleństwo, jakie ogarnęło świat podczas przejścia z roku 2000
w nowe milenium. Nic się nie stało.
Tytuł sugeruje, że będzie więcej tańców ludowych. Jednakże tak jeszcze nie jest.
Martijn Padding