Roderik de Man |
|
ur. 1941 w Bandungu (Indonezja), studiował teorię
muzyki i grę na perkusji w Królewskim Konserwatorium w Hadze. Uczęszczał
na zajęcia z zakresu kompozycji do Keesa van Barrena, pracował też w
studiu muzyki elektronicznej pod kierunkiem Dicka Raaymakersa. Po ukończeniu
studiów pozostał na uczelni, wykładając przedmioty teoretyczne. W 1992
zainicjował tam specjalny projekt dla bardzo młodych kompozytorów. Ważniejsze utwory: Frenzy na klawesyn (1985),
What’s in a Name? na klawesyn (1985), Séance na flet altowy (1986),
Stravaganza na flet altowy (1986), Dulcamara na gitarę (1987),
Entanglements na cztery flety proste i taśmę (1987), In Triplicate na
flet, róg i fortepian (1988), Chordis Canam na klawesyn i taśmę (1989),
5 Pieśni do słów Wendy Cope na mezzosopran i fortepian (1990),
Discrepancies na kwartet saksofonowy (1990), Verloren Paradijzen na
kwintet dęty, smyczki i taśmę, z projekcją slajdów (1991), Momentum
na klarnet basowy, klawesyn i taśmę (1991), Touch-and-Go na skrzypce,
klarnet basowy, fortepian i taśmę (1991), Ivoren Landschap na fortepian
(1992), Departures from the Romantic Agony na trio fortepianowe (1993),
Dhawa Cendak na gamelan i taśmę (1994), Sardana? na ludowy zespół
kataloński (1994), Gramvousa na flet, klarnet basowy, fortepian i taśmę
(1995), On Sensations of Tone na chór mieszany i taśmę (1995), Distant
Mirror na dwa klawesyny i cyfrowy procesor efektów, z projekcją slajdów
(1996), Radioverhaal, kompozycja radiowa (1996), Lesser Slides of Sound na
dwa flety ćwierćtonowe (1996), Orkes Bercahaya na gamelan i projekcję
świateł (1997), Sigurdur’s Song na mezzosopran, baryton i delay
(1997), Slagschaduw (Silhouette) na perkusję, taśmę i żywe obrazy
(1998), Air to Air na flet piccolo, trąbkę piccolo, rożek basetowy i taśmę
(1998), Changin’ Sue na improwizujący big band (1999),
Leonardo’s Flying Machine na cztery flety renesansowe i taśmę
(1999), Magnetic Fields for Orchestra na orkiestrę i taśmę (1999),
Volatile Voices na Orkest de Volharding i taśmę (2000), kage na flet
altowy i taśmę (2000), Vanishing Points na organy i taśmę (2000),
Auxochromes na fortepian i taśmę (2001), Array na orkiestrę smyczkową
(2001), Con Toda el Alma na klarnet basowy i organy (2001), Dark Intervals,
elektroniczna muzyka baletowa (2001–02), Music, when soft voices die
na taśmę (2002), Transport na fortepian-zabawkę i głos (2002), Machina
ex Deo na fisharmonię i taśmę (2002), Case history dla jednego
perkusisty (2002), Tandem na bassethorn, klarnet, klarnet basowy, marimbę
i perkusję (2002), Sin descanso na flety proste i taśmę dla jednego
wykonawcy (2002), Wajang na fortepian i cd (2002), Rush na flet piccolo,
flet, flet altowy, klarnet, klarnet basowy, fagot, fortepian, skrzypce,
altówkę i wiolonczelę (2002–03), Zest na kwartet saksofonowy i
sześciu perkusistów (2003), Stepping Stones na baryton solo, chór
mieszany i organy (2003), Samen Sterk na zespół i klarnet basowy solo
(2003).
|