HomeProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNews

Milko Lazar

Następny koncert

Wszystkie koncerty

Imprezy towarzyszące

Indeks kompozytorów

Indeks wykonawców

ur. 1965 w Mariborze, kompozytor, klawesynista i saksofonista. Ukończył średnią szkołę muzyczną w klasach fortepianu i saksofonu. Następnie studiował na wydziałach muzyki klasycznej i jazzu Akademii Muzycznej w Grazu, a także grę na klawesynie i muzykę barokową w Królewskim Konserwatorium w Hadze.
Mieszka w Lublanie. Jest solistą saksofonistą i dyrygentem big-bandu Słoweńskiego Radia i tv; z orkiestrą tą współpracuje również jako kompozytor.
Był współzałożycielem zespołów offowych Quatebriga i (nadal działającego) Štefbet Rifi. Zajmuje się również wykonawstwem muzyki barokowej. Ostatnio większość czasu poświęca jednak komponowaniu. Mówi o sobie: ?Piszę muzykę, ponieważ jest ona językiem uniwersalnym, który łączy różne kultury, ponieważ zabiera mnie i prowadzi do miejsc, w których nie ma ani światła, ani ciemności, ani dźwięków, ani ciszy. Przez ciągłe poszukiwanie muzyki czystej próbuję dać obraz tego czasu i miejsca, tu i teraz”.

Ważniejsze utwory (od 1995): Suita na kwartet saksofonowy (1995), Mirna Bosna na klarnet basowy, elektryczne instrumenty klawiszowe, kontrabas elektryczny i perkusję (1995), Insolenca na big band (1996), The Soil Tube na big band (1996), Largo – Refleksija na elektryczne instrumenty klawiszowe, saksofon sopranowy i perkusję (1996), Tempi Diversi – Suita na elektryczne instrumenty klawiszowe, klarnet basowy, saksofon sopranowy, dwa flety proste i perkusję (1996), Vivace –
Z njimi na elektryczne instrumenty klawiszowe, gitarę akustyczną
i perkusję (1996), Ground – Ritual na perkusję afrykańską, flet prosty tenorowy i elektryczne instrumenty klawiszowe(1996), Andante con Moto – Znana pesem na elektryczne instrumenty klawiszowe, saksofony i perksuję (1996), Suita na flet, altówkę, wiolonczelę i klawesyn (1996), Holandspoor na big band, saksofon altowy, trąbkę i gitarę elektryczną (1998), Northern Impressions na big band, saksofon altowy, saksofon tenorowy i gitarę elektryczną (1998), Concrete Knots na big band, saksofon altowy i gitarę elektryczną (1998), Izhodi na gitarę (1998), Aufbiks na saksofon altowy, skrzypce, akordeon i kontrabas (1998), Živel je mož od foha na saksofon altowy, skrzypce, akordeon i kontrabas (1998), Štefbet trilogija (Marš, Dvojka, Trojka) na saksofon altowy (klarnet basowy), skrzypce, akordeon i kontrabas (1998), Jelen na begu na skrzypce i fortepian (1999), Miniatura na trzy saksofony altowe (1999),
I Koncert na kwartet saksofonowy lub I Kwartet saksofonowy (1999), Invencija na gitarę (1999), Zob za zob na saksofon altowy, skrzypce i kontrabas (1999), Hunski hrbti 1 na big band, puzon i saksofon altowy (1999), Hunski hrbti 2 na big band i fortepian (1999), Hunski hrbti 3 na big band, puzon, gitarę elektryczną i saksofon tenorowy (1999), Cam Agas Gust Cister Azip Com na orkiestrę symfoniczną i narratora (1999), Fantasy in Slightly American Style na dwa fortepiany (2000), Comme il faut na saksofon altowy, gitarę elektryczną i big band (2000), II Sonata na saksofon altowy i fortepian (2000), Deseta hči, oratorium sceniczne na chór mieszany i sześciu perkusistów (2001), Driving Lesson No. 12 na zespół perkusyjny (2001), II Sonata na harfę i fortepian (2001), Koncert na fortepian i orkiestrę jazzową (2001), Five Short Pieces For Piano Quartet (2001), Five Short Pieces For Piano Trio (2001), Music For String Trio (2001), Transverse Concerto (2001), Koncert potrójny na fortepian, orkiestrę i big band z solistami (2002), Stories About Jazz na kwintet dęty blaszany
i kwartet saksofonowy (2002), Poglejte, čudo se godi, Sveta noč, le ena zvezda gori, Zvezde gorijo, Zveličar nam je rojen zdaj – dawne słoweńskie kolędy w oprac. na orkiestrę (2002), Vražje dekle, musical na głosy solowe, chór i orkiestrę (2002), Music For Guitar Quartet (2002).

Obscure Songs
Z ciemnych zakamarków umysłu wychodzą mroczne myśli. Z mrocznych myśli rodza się mroczne dźwięki. Kto je usłyszy przypadkiem, nie powinien mówić o tym nikomu – inaczej dźwięki wymkną się
i znowu przepadną w ciemności.
Milko Lazar