ZLarisa Vrhunc |
|
ur. 1967 w Lublanie, absolwentka tamtejszej Akademii
Muzycznej (kompozycja i pedagogika muzyczna), kontynuowała naukę w
Konserwatorium w Genewie w klasie J. Balissata i prywatnie u E. Gaudiberta.
Następnie podjęła podyplomowe studia kompozytorskie Ważniejsze utwory: Gratis 0-6 na flet, klarnet i kontrabas (1996), Koncert na skrzypce, fortepian i orkiestrę (1997),Regen Liebe na sopran solo (1997), O-A na chór mieszany (1997), Ubi est? na chór mieszany (1997), Open Rite na zespół (1999), Spirale na sekstet (1999), Celo na kwintet (1999), L’arbre en dedans na 9 wiolonczel (2000), Satelitov trop nam zvezde kraj oznani – čas hiti na skrzypce, róg i fortepian (2000), Hologram na orkiestrę symfoniczną (2001), Where The Moonbeam Fell na sekstet (2001–02), Red and blue na skrzypce, fagot i fortepian (2002). Punktem wyjścia kompozycji Wooden Stones jest trio, w
którym jeden z głosów oparty jest na pomysłach wewnętrznie
sprzecznych. Na sprzecznościach oparta jest zarówno konstrukcja
wertykalna (we fragmentach, w których partie instrumentów są od siebie
niezależne), jak i horyzontalna (podział utworu na dwie, wyraźnie
skontrastowane części). I wreszcie, próbowałam rozwiązać sprzeczność,
jaka rysuje się zawsze przy wykorzystaniu instrumentów o różnych właściwościach
brzmieniowych; wydaje się, że na koniec odnalazłam metodę ich
naturalnej koegzystencji.
|