Michael van der Aa |
|
ur. 1970 w Holandii. Kompozycję i technologię muzyki
studiował w Królewskim Konserwatorium w Hadze; jego nauczycielami byli
Diderik Wagenaar, Gilius van Bergeijk i Louis Andriessen. W 2002 r. Van
der Aa wstąpił na wydział reżyserii filmowej w Akademii Filmowej w
Nowym Jorku. Ważniejsze utwory: Auburn na gitarę i taśmę (1994), OOg na wiolonczelę i taśmę (1995/2000), Between na kwartet perkusyjny i taśmę (1997), Double na skrzypce i fortepian (1997), Solo for percussion (1997), Quadrival na flet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1997), Attach na zespół i elektronikę (1999), Above na zespół i elektronikę (1999), Just before na fortepian i elektronikę (2000), See-through na orkiestrę (2000–2001), Here (to be found) na sopran i orkiestrę kameralną (2001). Auburn (w jęz. holenderskim – kolor czerwono-brązowy)
ukazuje wielość barw brzmienia i technik gry na gitarze klasycznej.
Interakcja przeciwieństw: introwertyzm, intymność, ciepło i delikatność,
potrącanie strun palcami i żywiołowe, perkusyjne wybuchy. Partia taśmy
wymaga od gitarzysty bardzo szybkiej reakcji i stanowi dlań wyzwanie do
ukazania instrumentu od strony ekstrawertywnej. Brzmienia taśmy są
cyfrową edycją brzmień gitary.
|