|
ur. 1980. Pierwszych lekcji kompozycji udzielał mu Włodzimierz
Kotoński. Następnie, w latach 1999–2003 studiował kompozycję
w Królewskim Konserwatorium w Hadze pod kierunkiem Louisa Andriessena,
Diderika Wagenaara, Martijna Paddinga i Giliusa van
Bergejka. W latach 2002–2003 studiował również kompozycję
i muzykę elektroniczną w ircam w Paryżu, pobierając lekcje m.in.
u Briana Ferneyhougha, Jonathana Harveya i Tristana Muraila.
W latach 1994–1999 został laureatem pięciu ogólnopolskich konkursów
kompozytorskich (w tym im. T. Bairda w Warszawie oraz im. A. Panufnika w
Krakowie). W roku 2000 znalazł się w finale Gaudeamus Music Week w
Amsterdamie, międzynarodowego konkursu dla kompozytorów młodej
generacji. W latach 1994–2002 uczestniczył w kursach
kompozytorskich w Polsce, Niemczech, na Węgrzech i we Francji (Royaumont
i Acanthes). W 2001 r. współuczestniczył w projekcie bachowskim Unii
Europejskiej, realizując zamówienie na utwór oparty na Die Kunst der
Fuge (w projekcie tym uczestniczyli również m.in. Luciano Berio
i Louis Andriessen). Otrzymał także zamówienie Fundacji Przyjaciół
?Warszawskiej Jesieni”.
Jego utwory były wykonywane w Polsce, Holandii, Niemczech, Wielkiej
Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji, we Włoszech i na Węgrzech. Współpracował
z takimi artystami i zespołami, jak Ed Spanjaard, Adrian Brand, Nieuw
Ensemble, Maarten Altena Ensemble, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra
Muzyki Nowej.
Komponuje również muzykę filmową oraz bierze udział w instalacjach
multimedialnych, ostatnio w Korzo Theater w Hadze z Lukasem Gloorem oraz w
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku z Bożeną Biskupską.
Ważniejsze utwory: Hypnos na taśmę (1999), Manitou
na dwa flety traverso, dwa flety współczesne i dwa fortepiany (1999),
Counterpoint Seven na orkiestrę i live electronics (2001), Schwarz Weiss
Grau na wideo i taśmę kwadrofoniczną (2001), Spatial Counterpoint dla
30 wykonawców (trzy grupy instrumentów dętych blaszanych i perkusji)
(2001), Canto to Ezra Pound na zespół kameralny i taśmę kwadrofoniczną
(2002), Fearful Symmetry na orkiestrę kameralną i elektronikę
(2001/2003), Trois Chants d'une Anomalie na głos i zespół kameralny
(2002–03), Altitude 4810 na taśmę kwadrofoniczną (2003).
|